Ceangal Leictreachais a Fháil

Tá ESB Networks freagrach as custaiméirí a nascadh leis an líonra leictreachais. Má tá tú ag tógáil tí nó ag déanamh athchóirithe a éilíonn go ndéanfar do mhéadar a dhícheangal ba chóir duit dul i gcomhairle leo chun a fháil amach cén bealach is fearr chun d’aidhm a bhaint amach.

Conas Ceangal a Dhéanamh

Má tá tú ag nascadh teach nach raibh ceangailte riamh roimhe seo nó teach atá dícheangailte le breis agus 2 bhliain, beidh ort iarratas ar nasc nua a chomhlánú. Is féidir leat tuilleadh faisnéise a fháil faoin bpróiseas seo trí theagmháil a dhéanamh le ESB Networks ar 1850 372 757 nó cuairt a thabhairt ar a suíomh Gréasáin áit ar féidir leat faisnéis a fháil sa rannán naisc nua.

Sula ndéantar do sholáthar leictreachais a chasadh air, iarrfaidh ESB Networks ort soláthróir a ainmniú. Teastaíonn sé seo ionas go mbeidh a fhios ag ESB Networks cé leis a gcuirfidh tú d’fhaisnéis mhéadair agus ionas gur féidir bille a chur ort. Más mian leat liosta soláthraithe sa mhargadh leictreachais a fheiceáil agus faisnéis a fháil faoi conas teagmháil a dhéanamh leo, féadfaidh tú cuairt a thabhairt ar leathanach liosta na soláthraithe fuinnimh.

Costas Ceangal

Athraíonn costas an cheangail ag brath ar roinnt fachtóirí lena n-áirítear an fad ón líonra. Le haghaidh luachan iomlán déan teagmháil le ESB Networks ar 1850 372 757.

Ráthaíochtaí Ceangail

Cheadaigh an CRF roinnt ráthaíochtaí a bhaineann le nasc i gCairt Chustaiméirí ESB Networks. Cuimsíonn sé seo ráthaíochtaí timpeall na n-amlínte chun áitribh nua a nascadh. Tá doiciméad foilsithe ag ESB Networks ag imlíniú a 12 Ráthaíocht Seirbhíse do chustaiméirí. Molaimid do gach custaiméir an doiciméad seo a léamh d’fhonn tuiscint a fháil ar an leibhéal seirbhíse ar féidir leo a bheith ag súil ó ESB Networks agus an cúiteamh atá siad i dteideal a fháil má theipeann orthu aon cheann dá ráthaíochtaí a sheachadadh.

Ceangal Gáis a Fháil

Tá Gas Networks Ireland (OIN) freagrach as custaiméirí a nascadh leis an líonra gáis. Níl an líonra gáis ar fáil do gach cearn den tír, mar sin beidh ort seiceáil le OIN le fáil amach an bhfuil gás ar fáil do do mhaoin.

Is féidir leat a sheiceáil an bhfuil gás ar fáil duit trí theagmháil dhíreach a dhéanamh le OIN nó trí d’Eircode a sheiceáil ar a suíomh Gréasáin. Féadfaidh tú teagmháil a dhéanamh le GNI trí na modhanna seo a leanas:

Ríomhphost: líonraíinfo@gasnetworks.ie

Fón: 1850 200 694

Fón ó thar lear: +353 66 9791962

Minicom: 1850 211 615

Twitter: @GasNetIRL

Conas Ceangal a Dhéanamh

Tá próiseas soiléir leagtha amach ag OIN chun do mhaoin a nascadh. Tá sé seo ar fáil ar a suíomh Gréasáin, áit a bhfuil faisnéis mhionsonraithe faoi gach céim. Tá cur síos déanta againn ar an bpróiseas ardleibhéil a bhaineann le húsáid OTN sna seacht gcéim thíos, ach is féidir leat tuilleadh faisnéise a fháil ach dul go díreach chuig leathanach an phróisis cheangail ar a suíomh Gréasáin.

Céim 1 - Seiceáil an féidir leat ceangal le gás

Is féidir leat seiceáil ar líne an bhfuil gás ar fáil do do theach. Cé go bhféadfadh gás nádúrtha a bheith ar fáil i do chontae, d’fhéadfadh sé nach mbeadh sé ar fáil do do theach áirithe.

Cad atá le déanamh:

  • Téigh chuig Léarscáil an Líonra Gáis ar shuíomh Gréasáin OIN
  • Cuir isteach do Eircode nó do sheoladh le fáil amach an féidir leat leas a bhaint as gás

Céim 2 - Déan iarratas ar líne

Má tá gás ar fáil do do theach, is féidir leat iarratas a dhéanamh ar líne.

Cad atá le déanamh:

  • Cuir isteach d’iarratas ar line
  • Glac leis na téarmaí agus coinníollacha
  • Suíomh méadair a sholáthar
  • Sonraí teagmhála a sholáthar

Céim 3 - Íoc as oibreacha ceangail

Rachaidh GNI i dteagmháil leat ar an bhfón chun íocaíocht agus coinne do nasc a shocrú.

Cad atá le déanamh:

  • Íoc as do nasc
  • Aontaigh d’am coinne
  • Faigh do GPRN (Uimhir Chláraithe Pointe Gáis)
  • Obair inmheánach an tí a eagrú

Céim 4 - Oibreacha ceangail críochnaithe

Suiteálfaidh Gas Networks Ireland na píopaí gáis seachtracha agus an tithíocht mhéadair riachtanach ag an am ceaptha. (Féach suíomh Gréasáin GNI chun faisnéis a fháil faoi dheontais atá ar fáil ó Údarás Fuinnimh Inbhuanaithe na hÉireann).

Cad atá le déanamh:

  • A bheith ar fáil don choinne
  • Rochtain a sholáthar do Gas Networks Ireland
  • Tá do RGI réidh le dul

Céim 5 - Cuireann Suiteálaí Gáis Cláraithe (RGI) obair inmheánach i gcrích

Ag brath ar an leibhéal oibre atá riachtanach féadfaidh sé seo a thógáil ó roinnt uaireanta an chloig suas le 2 lá. Cuirfidh do RGI an obair inmheánach aontaithe ar an teach i gcrích. Ba cheart go n-áireofaí leis seo aon phíopaí gáis agus fearais a theastaíonn. Nuair a bheidh an obair críochnaithe ba chóir do RGI deimhniú comhréireachta RGI a sholáthar duit. Le haghaidh tuilleadh faisnéise ar RGI’s, féach an chuid um Shábháilteacht Baile.

Cad atá le déanamh:

  • Roghnaigh do chuid fearais
  • Teastas comhréireachta RGI faighte

Céim 6 - Roghnaigh Do Sholáthraí Gáis

Tá tairiscintí éagsúla taraife ag roinnt soláthraithe gáis don chustaiméir. Chun liosta soláthraithe sa mhargadh leictreachais a fheiceáil agus faisnéis a fháil ar conas teagmháil a dhéanamh leo, cliceáil anseo. Ar an meán tógann sé 1 lá oibre chun do mhaoin a cheangal leis an soláthar gáis.

Cad atá le déanamh:

  • Roghnaigh do sholáthraí gáis
  • Bíodh do GPRN ar fáil

Céim 7 - GNI Nasc Leat

Beidh ort a bheith i láthair ag an áitreabh le linn na tréimhse seo. De ghnáth tógann an obair seo 1-2 uair an chloig. Iarrfaidh do sholáthraí gáis ar GNI coinne a shocrú chun do mhéadar a shuiteáil agus a nascadh.

Cad atá le déanamh:

  • Deimhnigh ceapachán le haghaidh feistiú méadair
  • A bheith ar fáil don choinne
  • Teastas comhréireachta RGI a bheith agat

Suíomh méadair

Tá faisnéis ag OIN ar a suíomh Gréasáin freisin faoi cá háit le méadar gáis a aimsiú ag do mhaoin. Tá tuilleadh faisnéise le fáil ar a leathanach suíomh méadair. Nó is féidir leat an treoir maidir le suíomh méadair GNI a léamh a thugann léargas gairid ar an áit ar chóir méadair gháis a lonnú ag do mhaoin.

Dícheangal

Tarlaíonn dícheangail ó am go chéile nuair a bhíonn riaráistí suntasacha tógtha ag custaiméir agus nuair nach mbíonn sé ag dul i dteagmháil lena sholáthraí chun socruithe a dhéanamh chun aghaidh a thabhairt ar an gcás.

Labhair le do Sholáthraí

Tá sé tábhachtach a aibhsiú nár cheart do sholáthraithe ach custaiméir atá i riaráistí a dhícheangal mar rogha dheiridh. Má tá riaráistí ort, nó má bhíonn deacracht agat do bhillí fuinnimh a íoc, ba cheart duit teagmháil a dhéanamh le do sholáthraí chun na roghanna a d’fhéadfadh a bheith ar fáil chun cabhrú leat a phlé.

Trí labhairt le do sholáthraí b’fhéidir go mbeidh tú in ann socrú íocaíochta a chur i bhfeidhm a ligfidh duit do bhillí a bhainistiú ar bhealach a oireann níos fearr duit. Tairgeann soláthraithe raon modhanna íocaíochta do chustaiméirí agus éilítear orthu cabhrú le custaiméirí a bhfuil fíor-dheacracht airgeadais acu plean íocaíochta a dhéanamh. Caithfidh siad cumas an chustaiméara íoc a chur san áireamh agus aon socrú aisíocaíochta á chomhaontú.

Rogha eile ar mhaith leat smaoineamh is ea méadar Íoc Mar a Úsáidtear a shuiteáil. D’fhéadfadh rogha den sórt sin cabhrú leat do bhillí fuinnimh a bhainistiú.

An Próiseas Dínasc

Ní féidir le soláthraithe dícheangal a dhéanamh ach mar rogha dheiridh. Mar sin féin, má tá riaráistí suntasacha tógtha ag custaiméir agus mura bhfuil sé ag gabháil ar bhealach bríoch chun aghaidh a thabhairt ar na riaráistí féadfaidh soláthróir treoir a thabhairt don chuideachta líonraí an mhaoin a dhícheangal.

Sular féidir leo a iarraidh go bhfuil custaiméir tí dícheangailte caithfidh soláthróir ceithre iarracht ar a laghad a dhéanamh teagmháil a dhéanamh le custaiméir agus iad a chur ar an eolas faoin mbagairt a bhaineann le dícheangal.

Caithfidh siad dhá iarracht ar a laghad a dhéanamh chun teagmháil a dhéanamh i scríbhinn leis an gcustaiméir agus dhá iarracht bhreise ar a laghad teagmháil a dhéanamh leis an gcustaiméir, ar an teileafón, r-phost, teachtaireacht téacs nó formáid eile.

Bíodh a fhios agat do Chearta

Tá ról ag an CRF maidir le tomhaltóirí fuinnimh a chosaint. Bealach amháin a dhéanann an CRF é seo is ea “Lámhleabhar Soláthraithe’ a chur i bhfeidhm, ar leabhar rialacha é maidir leis an gcaoi a gcaithfidh soláthraithe fuinnimh déileáil le custaiméirí, lena n-áirítear maidir le dícheangail chustaiméirí.

Éilíonn an Lámhleabhar ar gach soláthróir Cóid Chleachtais a sholáthar maidir le dícheangail. Tá faisnéis ar shuíomh Gréasáin CRF faoi na príomhphointí atá sa Chód Cleachtais ar Dhícheangail. Chun na príomhphíosaí faisnéise a léamh agus tuilleadh a fháil amach faoi na Cóid Chleachtais, tabhair cuairt ar ár leathanach um Chosaint Custaiméirí.

Custaiméirí Soghonta

Ní fhéadfaidh soláthraithe aon chustaiméir leochaileach atá cláraithe mar Chustaiméir Seirbhísí Tosaíochta a ghearradh amach. Ní féidir custaiméirí leochaileacha aosta a bhfuil deacrachtaí acu billí a íoc a ghearradh amach i rith míonna an gheimhridh (Samhain go Márta).

Le haghaidh tuilleadh faisnéise ar chearta custaiméirí leochaileacha, is féidir leat féachaint ar an leathanach um Chosaint Custaiméirí, a leagann amach mionsonraí ar na riachtanais sna Cóid Chleachtais maidir le Dícheangail agus Custaiméirí Soghonta.